Jaunumi
Mairita Kaņepe: Vidzemnieki reklamē jaunumus tūrismā

Autors: Mairita Kaņepe
Datums: 14.02.2012
Izdevums: Druva
Rubrika: Ziņas

Ieskats jaunajā tūrisma sezonā, kas Latvijā aktivizēsies maijā, notiek jau februārī. Starptautiskajā tūrisma gadatirgū "Balttour" Rīgā pulcējas nozares uzņēmēji, Latvijas un ārvalstu aģentūras.
Tajā reklamējās arī Latvijas, Igaunijas un Lietuvas pašvaldības, cerībā sagaidīt jaunu tūristu pieplūdumu.
Ziemas vidū, kad tūrisma profesionāļi vairāk darbojas pie jaunu piedāvājumu radīšanas, uzņēmēju sadarbības tīkla veidošanas, notiek arī balvu „Gada cilvēks tūrismā" pasniegšana vairākās nominācijās. Tad noskaidrojas lielākie veiksminieki naktsmītņu, restorānu biznesā, tūrisma aģentūru un tūroperatoru vadības biznesā. Uzņēmēji balso arī par veiksmīgākajām pašvaldību iecerēm. Starp labākajiem tūrisma informācijas centru vadītājiem 2011. gadā nosaukta arī vadītāja Cēsīs Andra Magone, pašvaldību veidoto centru vadītājas Siguldā, Jūrmalā un Bauskā.
Uzņēmēju balsojumu un komisijas lēmumu izvirzīt viņu profesionāļu balvai, cēsniece Andra Magone skaidro ar darbīgi aizvadīto 2011. gadu, īstenotām iestrādnēm tūrisma attīstībai Gaujas Nacionālā parka teritorijā, vienojot Vidzemes pašvaldības, kopīga biznesa plāna īstenošanā iesaistot 52 partnerus, arī tūrisma uzņēmumus, zemnieku saimniecības, skolas, piesaistot zinātniskos partnerus no Vidzemes augstskolas un Rīgas Tehniskās universitātes.
„Kopā ar kolēģi, Siguldas tūrisma informācijas centra vadītāju Lauru Konstanti, sākām strādāt pie idejas par vidzemnieku kooperēšanos, uzņēmējdarbības pudura veidošanas. Līdz šim Latvijā tāds nav bijis, bet par piemēriem pasaulē bijām lasījušas tikai mācību grāmatās," stāsta Andra Magone, piebilstot, ka vidzemnieku izstrādātā sadarbības programma turpmākiem astoņiem gadiem iesniegta starptautiskai vērtēšanai, cerot saņemt Eiropas Savienības finansējumu 300 tūkstošus latu.
„Ar savu tūrisma plānu pamatīgi pārsteidzām Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, kura bija domājusi, ka tik plašu sadarbības tīklu var izveidot, piemēram, farmācijas vai kokrūpniecības biznesā. Noteikums bija iesaistīt plānā kapitālu ar 30 miljonu latu apgrozījumu gadā. Mēs pierādījām, ka to var izdarīt uzņēmēji un pašvaldības arī ārpus galvaspilsētas un turklāt tūrismā."
Arī šī gada tūrisma izstāde apliecināja jaunas sadarbības piemērus, kad, kā jau gadatirgū pienākas, neiztika bez savas preces un vides lielīšanas! Tapuši koši maršrutus reklamējoši stendi, darbojās amizanti tēli. Raibajā atmosfērā izcēlās līgatnieši. Līgatnes dabas taku zvēri, kļuvuši par divkājainajiem, uzsmaidīja, aprunājās, fotografējās, vizinājās pa visu lielo Ķīpsalas halli laivā ar ritentiņiem, bet par pārcēlāju strādāja Līgatnes Vienkoču parka veidotājs Rihards Vidzickis. Gaujas Nacionālo parku kopā ar Līgatni popularizēja arī Cēsu, Pārgaujas, Amatas, Siguldas un Valmieras pašvaldība.
Vidzemes tūrisma asociācija, domājot par jauno sezonu, kopā ar desmitiem uzņēmēju izstrādājusi īpašus maršrutus un, cienājot ar Blomes pagastā lauku mājās ceptu rupjmaizi un „Valmiermuižas" darītavā tapušu alu, iepazīstināja ar tiem. Maršruts „No Daugavas līdz Gaujai" vedīs caur Piebalgu, kur meklējama Gaujas izteka, kur Inešu pagastā darbojas porcelāna fabrika, Zaubes pagastā aug simtgadīgu liepu aleja, Nītaures pagastā Mergupes ielokā pie dzirnavu ezeriņa paceļas atpūtas komplekss.
Jaunpiebalgas novada dome gadatirgū darbojās autonomi un bija sarūpējusi iespaidus par mīlīgu guļbaļķu mājiņu. Tajā rosījās skaistas meitas, solot vasarā neaizmirstamus piedzīvojumus puķu draugu saietā un Čangalienas gadatirgū „Izvēlies Piebalgu!"
Avots: http://news.lv/Druva/2012/02/14/Vidzemnieki-reklame-jaunumus-turisma