Jaunumi
Līgatnē notiks Radošo industriju tūrisma misija

Atklājot radošās darbības nedēļu “radi!2019”, Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) izziņojusi Radošo industriju tūrisma misijas četrās Latvijas pašvaldībās. Šogad, aktualizējot radošo industriju potenciālu tūrisma attīstībā, radošo industriju profesionāļu komanda jūnijā dosies uz Aizputi, Aknīsti, Staiceli un Līgatni, lai kopā ar pašvaldību un nevalstiskā sektora pārstāvjiem meklētu labākos risinājumus un izstrādātu individuāli pielāgotus plānus tūrisma vides uzlabošanai.

Par iespēju izmantot radošo industriju profesionāļu potenciālu savas pilsētas tūrisma piedāvājuma stiprināšanā šogad īpaši organizētā konkursā sacentās 11 Latvijas mazpilsētas – Lubāna, Aknīste, Aizpute, Kandava, Sabile, Līgatne, Mazsalaca, Rauna, Staicele, Saulkrasti un Valdemārpils. No to vidus konkursa žūrija – radošo industriju un tūrisma nozares profesionāļi – izraudzījās pa vienai pašvaldībai no katra reģiona, kurā tiks organizētas Radošo industriju tūrisma misijas.

Lai izstrādātu kvalitatīvu un aizraujošu pilsētas tūrisma piedāvājumu, būtisku ieguldījumu un pievienoto vērtību, izmantojot arhitektūras, dizaina, kino, izpildītājmākslas, tēlotāja mākslas, mūzikas, pasākumu, televīzijas, radio, sociālo un interaktīvo mediju, reklāmas un zīmolvadības, datorspēļu un interaktīvo mediju programmatūras, kā arī kultūras mantojuma elementus, var sniegt tieši radošās industrijas.

Lai gan katrai mazpilsētai ir savas individuālas problēmas, izvērtējot pieteikumus, bija vērojamas arī kopīgas iezīmes, atzīst konkursa žūrijas pārstāvji. “Pilsētām – reizēm nepamatoti – trūkst ambīciju, identitātes sajūtas un plašāka redzējuma par sasniedzamajiem mērķiem, attīstot tūrismu. Kāda nav definējusi mērķauditoriju, citai trūkst izpratnes, kā pozicionēt sevi tūristu vidū, tostarp veidot zīmolu un piedāvājumu. Dažiem ir nepietiekami attīstīta sadarbība vai sasaiste ar jau esošām labām iniciatīvām. Vēl kāds nespēj apvienot daudzveidīgas apskates vietas un aktivitāšu iespējas vienotā piedāvājumā, un visos šajos gadījumos radošās industrijas un dizaina domāšana var būt efektīvs līdzeklis vēlamā rezultāta sasniegšanai,” pilsētu pieteikumus konkursam komentē žūrijas priekšsēdētāja, LIAA  Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava.

Radošo industriju tūrisma misijas notiks 13. jūnijā Līgatnē, 18. jūnijā Aknīstē, 20. jūnijā Aizputē un 26. jūnijā Staicelē. To laikā īpašās darba grupās tiks izstrādāti konkrēti risinājumi katras pilsētas tūrisma nozares attīstībai, turklāt ikviens interesents aicināts piedalīties radošajās darbnīcās, daloties ar savām idejām un priekšlikumiem pilsētas tūrisma piedāvājuma pilnveidošanai.

“Mazpilsētām ir katrai sava specifika un iespējas. Taču pēdējo gadu laikā tūrismā sevišķi aktuālas kļuvušas divas tendences. Pirmkārt, tā ir cilvēku vēlme pēc autentiskām pieredzēm, atšķirīgas kultūras un vēlmes brīdi “izdzīvot būšanu vietējam” nepazīstamā vidē. Otrkārt, tā ir iespēja aizbēgt no digitālajām tehnoloģijām un paņemt tā saucamo "digitālo detoksu". Mazpilsētas asociējas ar lēnāku dzīves tempu, tāpēc ir pievilcīgas šī mērķa sasniegšanai,” mazpilsētu priekšrocības raksturo žūrijas pārstāvis Edgars Pētersons, stratēģiskais plānotājs un partneris radošajā aģentūrā “Weekend”.

Viens no veidiem, kā uzlabot pilsētas tūrisma piedāvājumu, ir paplašināt sadarbību ar privāto un nevalstisko sektoru, kas rezultējas ne vien plašākā ideju piedāvājumā, bet arī iesaista arvien lielāku skaitu cilvēku šo ideju īstenošanā. “Tāpat būtiski savā piedāvājumā ir ne vien izcelt kādu konkrētu fizisku tūrisma objektu, bet gan pārvērst to par “tūrisma magnētu”, papildinot ar jaunu, unikālu saturu, pieredzi, ko ikviens var izbaudīt kā piedzīvojumu,” norāda E. Pētersons.

Radošās darbības nedēļu „radi!2019” iniciē Latvijas Republikas Kultūras ministrija un rīko nodibinājums “Creativity Lab” sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Dizaina Centru. Radošās darbības nedēļas „radi!2019” jaunumiem iespējams sekot līdzi mājaslapā www.radilatvija.lv, kā arī sociālajos tīklos Facebook, Twitter un YouTube.

Image may contain: 11 people, people smiling, people standing

2019-06-03