AKTUALITĀTES
Gaujas nacionālo parku popularizē Somijā un Nīderlandē

Ar dalību vienlaikus divos vērienīgos Eiropas tūrisma gadatirgos, Gaujas nacionālajā parkā (turpmāk tekstā – Gaujas NP) esošās pašvaldības uzsāk plašu 2014.gada izstāžu sezonu, popularizējot vienotu tūrisma piedāvājumu Gaujas NP ar pērn izstrādāto zīmolu “Enter Gauja”.

 

Kā pirmajā no šogad plānotajām 13 izstādēm laikā no 14. līdz 19.janvārim uz Gaujas NP tiks aicināti apmeklētāji no izstādes „Vakantiebeurs 2014”, kura norisinās Utrehtā, Nīderlandē. Tā ir viena no lielākajām tūrisma izstādēm Eiropā, kuras mērķa tirgus ir tieši patērētājs. Pagājušajā gadā izstādi apmeklēja vairāk nekā 104 tūkstoši apmeklētaju. Ceļotāji no Nīderlandes ir aktīvā tūrisma piekritēji, kas labprāt brīvdienas pavada dabā, tādēļ Gaujas NP popularizēšana šīs valsts iedzīvotājiem ir pārdomāts un mērķtiecīgs solis, lai veicinātu tūrisma eksportu, palielinot nīderlandiešu īpatsvaru no kopējā apmeklētāju skaita.

Savukārt no 15.līdz 19.janvārim Helsinkos, Somijā risinās Ziemeļeiropas lielākais tūrisma gadatirgus „Matka 2014”. Pagājušajā gadā izstādi apmeklēja vairāk nekā 70 tūkstoši apmeklētāju, to skaitā -  ievērojams skaits tūrisma profesionāļu no Skandināvijas un Krievijas.

Uz abām izstādēm tika nogādāti arī materiāli par Līgatnes tūrisma piedāvājumu. Savukārt mūsu pārstāvji izstāžu sezonu sāks jau nākamjā nedēļā, piedaloties tūrisma izstādē Lietuvā. Tam sekos pašmāju "Balttour", Igaunija, Vācija, Krievija un Baltkrievija. 

16. janvārī “ Matkas”  konferenču centrā norisināsies īpaša “Enter Gauja” prezentācija, kurā savu artavu tūrisma popularizēšanai Gaujas NP sniegs “ Dabas koncertzāles” mūziķi - Ingus Ulmanis, Kaspars Tobis, Andris Sējāns un Andris Grīnbergs. Ņemot vērā, ka šogad Latvija ir oficiālā izstādes partnervalsts, liela uzmanība tiks pievērsta gan Rīgai kā Eiropas kultūras galvaspilsētai, gan arī Siguldai kā tās oficiālajai partnerei.

Jau iepriekš ziņots, ka Gaujas NP teritorijā esošās pašvaldības – Siguldas, Cēsu, Valmieras, Līgatnes, Amatas, Pārgaujas, Kocēnu, Priekuļu un Inčukalna – kopš 2012.gada īsteno stratēģiju Gaujas NP kā vienota tūrisma galamērķa veicināšanai. 2014. gadā kopīgi plānota dalība 13 tūrisma izstādēs: Somijā, Nīderlandē, Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Krievijā, Baltkrievijā, Lielbritānijā un Vācijā. Šajos mērķa tirgos Gaujas NP tūrisma piedāvājums tiks popularizēts ar zīmolu “Enter Gauja”, kas radīts Gaujas NP tūrisma klastera ietvaros un tika prezentēts 2013.gada 8.februārī.

Piedalīšanās tūrisma izstādēs un gadatirgos tiek organizēta sadarbībā ar LIAA un Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.

 

2014-01-20