Jaunumi
Gaujas nacionālajam parkam tapis jauns zīmols "Enter Gauja"

No 1.-3.februārim Gaujas nacionālā parka (turpmāk tekstā Gaujas NP) tūrisma piedāvājums ar jauno Gaujas NP tūrisma zīmolu „Enter Gauja” tiks popularizēts starptautiskajā tūrisma, aktīvās atpūtas un sporta izstādē „Adventur 2013” Viļņā.

Izstādes laikā pašvaldību TIC pārstāvji ar Gaujas NP tūrisma piedāvājumu iepazīstinās jaunā, īpaši veidotā Gaujas NP stendā, kā arī kopējā Latvijas stendā. Gaujas NP stends veidots ar galveno ideju atainot leģendām apvīto Gaujas senleju un plašās aktīvo piedzīvojumu iespējas, kuras ļoti koncentrētā veidā baudāmas visā parka teritorijā.

 

 

Lietuviešu īpatsvars apmeklētāju vidū Gaujas NP teritorijā ieņem 4./5.vietu un ir īpaši nozīmīgs tirgus sezonalitātes mazināšanai vēlā rudens, ziemas, kā arī agra pavasara sezonā.

Lietuvas nozīmīgākās tūrisma izstādes „Adventur” apmeklējums ir ceturtais no kopumā plānotās vērienīgās kampaņas Gaujas NP tūrisma piedāvājuma popularizēšanai, šim mērķim 2013.gadā izvēloties dalību 15 starptautiskos tūrisma gadatirgos Somijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Zviedrijā, Polijā, kā arī Vācijā, Lielbritānijā un Nīderlandē.

Gaujas NP vēsturiski ir viens no Latvijas atpazīstamākajiem un piedāvājuma ziņā bagātākajiem galamērķiem, tomēr lai piesaistītu lielāku ārzemju tūristu īpatsvaru visa gada garumā un īpaši Gaujas NP 40.jubilejas gadā, pašvaldības kopā ar tūrisma uzņēmējiem vienojušās par kopīgu stratēģiju konkurētspējas palielināšanai.

Jau iepriekš ziņots, ka 2012. gada 7. februārī vienojoties Siguldas, Cēsu, Valmieras, Līgatnes, Pārgaujas un Amatas pašvaldībām un Dabas aizsardzības pārvaldei, parakstīta vienošanās par sadarbību tūrisma veicināšanai Gaujas NP teritorijā. Šogad šim pašvaldību lokam pievienojušās Krimuldas, Kocēnu un Priekuļu pašvaldības, stiprinot vienoto pozīciju kopējai stratēģijai kāpināt eksporta apjomu. Kā norādīts 2012. gadā apstiprinātajā „Gaujas NP tūrisma klastera attīstības stratēģijā” plānots panākt, ka Gaujas NP ir konkurētspējīgākais tūrisma galamērķis Latvijā ārpus galvaspilsētas ar kvalitatīvu un specializētu tūrismu precīzi segmentētā ārvalstu un vietējā tirgū visa gada garumā, kas orientēts uz pieprasītu atpūtu un aktivitātēm dabā un vēsturiskā kultūrvidē.

Piedalīšanās tūrisma izstādēs un gadatirgos tiek organizēta sadarbībā ar LIAA un Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.